חייגו לקבלת ייעוץ משפטי:

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה?

במקום העבודה עלולים להיווצר תרחישים שונים ורבים בהם עובדים ועובדות יזדקקו לעצה והכוונה מטעם מומחים לדיני עבודה וזאת בשל מחלוקות עם המעסיק/ה, היבטים חוזיים שונים, אי-קיום תנאים וזכויות סוציאליים או שינויים בנסיבות במקום העבודה או בחייו של העובד.

מתפקידם של עורכי דין לדיני עבודה להתמחות בכל התחיקות והתקנות המסדירים את היחסים שבין מעסיקים לעובדיהם ומטרתם היא לספק בעת הצורך את ההנחיה וההכוונה המשפטית הנכונה, כמו גם לייצג בבתי המשפט לעינייני עבודה בתיקם של מעסיקים ועובדים כאחד.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה?

ניסוח חוזה העסקה למעסיקים, ובדיקת חוזה העסקה לעובדים

מעסיקים המבקשים להפחית ככל הניתן את החשיפה המשפטית וכן לייצר חוזה העסקה העומד בפני כל הנדרש בחוק, מוטב יהיה שיכינו את חוזי ההעסקה יחד עם עורך דין לדיני עבודה המתמחה בנושא זה.

כך למשל, סעיף סודיות מוכרח לעבור תחת עינו הבוחנת של עורך דין אשר בודק אם אכן הסעיף עומד בפני הנדרש בחוק, ואם אכן תנאי העובד מגולמים היטב ובקפידה שכן אין זה מובן מאליו לדרוש סעיף סודיות מן העובד מבלי לקחת בחשבון שהוא לא יוכל להתקבל למקומות עבודה מסוימים, אם יחפוץ בכך.

כמו-כן, לפני חתימה על חוזה עבודה, אין זו חובה, אך יכול עובד להעבירו לבדיקה של עורך דין לענייני עבודה. בעיקר כאשר מדובר בתנאי העסקה מורכבים ובמקומות עבודה עם עמדות בכירות עורכי דין יכולים לעזור להבהיר תנאים, לזהות סעיפים שאינם הוגנים או עומדים בפני החוק, ולוודא שהחוזה עומד בהוראות חוקי העבודה.

חוזים יכולים לכלול שורה של סעיפים שיכולים להוות בעיה או להצריך דין ודברים אל מול המעסיק דוגמת סעיפי אי תחרות, הסכמים על זכויות יוצרים וחבילות תגמולים שונות.

אפליה או הטרדה במקום העבודה

במידה ולראות עיניכם נפלתם קורבן ליחס מפלה במקום עבודתכם, או חלילה חוויתם הטרדה במקום העבודה על בסיס גזע, מין, גיל, מוגבלות, נטייה מינית, דת או דבר מה אחר, הרי שעורך דין לענייני עבודה יוכל להיות לכם לעזר רב ולבחון כיצד לטעון כנגד מקום העבודה ולדרוש פיצויים על-פי חוק.

עורכי דין לדיני עבודה יכולים לספק ייעוץ החל מן השלבים הראשוניים דוגמת תיעוד האירועים וגיבוש ראיות קונקרטיות להצלחת התיק (שכן נטל ההוכחה עשוי להיות על כתפי התובע, קרי העובד המופלה לרעה) ולסייע אל מול הגופים האמונים על שוויון בעבודה.

מחלוקות על שכר, שעות עבודה וזכויות ותנאים

מחלוקות על שכר ועל שעות העבודה הן בעיה נפוצה מאוד, ולעתים נדרשת מעורבותו של עורך דין לענייני עבודה אשר יבחן כיצד לייצר את האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר אל מול מקום העבודה.

מדובר בשורה של מצבים שונים ומשתנים, שכן השאלה הגדולה היא: מה שולב בחוזה ההעסקה? אילו דברים נדרשים מתוקף החוק ואילו דברים לא? מה המעסיק סיכם והאם הסעיפים הללו אכן כלולים בחוזה ההעסקה?

בחלק מן המקרים, המחלוקת על השכר יכולה גם לנבוע מתרחישים מיוחדים וחריגים דוגמת בית עסק שהכריז על חדלות פירעון ועתה איננו יכול עוד לשלם את המשכורות לעובדים. במקרים שכאלו הרי שיש לנקוט בצעדים הנדרשים אל מול הביטוח הלאומי וזאת למען קבלת המשכורת והתנאים הסוציאליים הנלווים.

פיטורים בלתי חוקיים

במידה ואתם חושדים שמא פוטרתם באופן בלתי חוקי, הרי שחשוב להתייעץ עם עורך דין לענייני עבודה. פיטורים לא חוקיים יכולים להתרחש תחת נסיבות שונות, כולל אפליה או הפרת הסכמי העסקה.

דוגמה נפוצה במחוזותינו למרבה הצער היא עובדת שעוברת טיפולי פוריות או עובדת בהיריון אשר מפוטרת בזמן הריונה או אחרי הלידה.

עורך דין עבודה המתמחה בתחום, יכול לעזור לכם להבין את זכויותיכם ואת הסיכויים להגיש תביעה נגד המעסיק.

בעיות בטיחות בעבודה

לא כל התביעות נוגעות בהכרח לתנאי העסקה או ליחסים עכורים אל מול המעסיק.

עורכי דין לענייני עבודה יכולים בהחלט גם לעסוק בסוגיות הקשורות לבטיחות בעבודה, במיוחד הפרות של תקנות בוטות אשר אינן מבטיחות מקום עבודה בטוח לצוותי העובדים והעובדות בין אם מרשלנות וזלזול, ובין אם מחוסר שימת לב.

אם אתם עובדים בתנאים לא בטוחים, עורך דין יכול לבחון יחד אתכם את המצב הנתון, וכן להדריך אתכם על הדרך הטובה ביותר לפעול מול המעסיק ובמידת הצורך מול הערכאות המשפטיות.

מקום עבודה מתעמר

מקום עבודה מתעמר יכול לתאר מגוון רחב של סביבות עבודה הגורמות לעובד למפח נפש, ולעתים אף לנזקים נפשיים ממשיים.

דקדקנות מצד המעסיק באופן מופרז, מתן מגוון של משימות באופן שאיננו תואם את שעות עבודתו של העובד או את תפקידו, מתן משימות או מטלות בעלות אופי מבזה, דיבור בגסות רוח, השריית אווירה מתמדת של חשש מצד המעסיק, התעלמות וחרם חברתי ממשי מצד המעסיק או עובדים ועוד.

בפני עובד החווה התעמרות בעבודה עומדת הזכות לתבוע את מקום עבודתו, תוך שחובת ההוכחה היא עליו. בהקשר זה, הרי שעורך דין עבודה יכול לסייע ולהנחות את העובד החווה התעמרות כיצד לגבש את ההוכחות שיאפשרו לייצר תיק מבוסס בבית המשפט.

לסיכום

בין אם אתם עובדים המתמודדים עם סוגיות ומחלוקות במקום עבודתכם ובין אם אתם מעסיקים שרוצים לוודא כי אכן מקום העבודה תואם את האמור בחוק ואיננו חשוף בפני תביעות, הרי שהתייעצות עם עורך דין לענייני עבודה יכולה להביא תועלת ניכרת.

במשרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות', נשמח לעמוד לשירותכם עם שורת מומחים משפטיים שיבחנו יחד אתכם את התיק המדובר, ויפעלו למען יצירתו של מקום עבודה העומד בפני החוק.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן